Tenerife

Aloha! Her er bildene fra Tenerife turen, vi gjorde så mye morro og det var så gøy å se hvor glade besta og bestefar ble da vi kom ned for å besøke dem!

Hotellet vi lå på lå ikke så langt vekk fra leilighetsblokken til besteforeldrene mine. Vi kunne faktisk se bort til dem fra verandaen! Hotellet var veldig søtt, det var vell egentlig mer leiligheter dette også, og det var bygget så pent med hvite vegger og rød takstein og trapper som gikk i alle mulige vinkler. Litt sånn som på Galtvort :-)

De neste bildene under er fra den første dagen da vi kom ned, rommet var ikke ferdig vasket ut av så vi bare skiftet og gikk for å møte bestefar og besta.

Ja og is da, trofast følgesvenn under hele turen! Vi spiste veldig masse is...

Det du ser over er da utsikten fra verandaen vår, jeg og Taran fikk rom oppe med eget bad og "balkong" så disse er tatt fra toppetasjen.

Første dagen måtte vi jo også skaffe noe mat! Vi bodde jo som sagt i en leilighet der man må fikse mat selv, så besta viste oss en frukt butikk der de pleide å kjøpe grønnsaker og slikt, og fy søren så masse rart! Vi kom hjem igjen med bæreposer fylt med frukt og grønnsaker vi egentlig ikke visste helt hva var.

Samme kvelden hadde jo bestefar reservert bord på den paella resturangen, så her får dere se den kjekke kelneren vår, haha. Litt for gammel for meg kanskje?

Dag to gikk til å spise vår første ordentlige frokost der nede etterfulgt av en joggetur som alle sammen ble med på! Tommel opp pappa (Y) Lunsjen bestod av et kafé besøk med cæsar salat etterfulgt av mer iskrem. Vi hadde bestemt oss dagen i forveien at vi skulle bruke dagen på å gå til Las Americas og kikke der. Og på vei bort så vi disse flotte kunstverkene:

Så flinke!

Den her hadde de laget på stranden "vår" i Los Christianos, men den så vi ikke før det ble kveld og vi var på vei hjem igjen. Den var vel egentlig den fineste av dem alle, den var enda mer gjennomført og hadde kjempemasse detaljer over alt. Vi diskuterte litt over hvordan de lagde disse og konkluderte vell med at de bygget dem og vannet dem og passet på dem om natten. Det går jo ikke ann å bygge et nytt sandslott som dette hver eneste dag...

Den kvelden spiste vi kjøttkaker i brun saus og poteter, haha. Så mye for å reise til spania, norsk mat. Neida, det var kjempegodt! Og bestefar hadde laget egen surkål og greier.

Morningen dag tre jogget vi opp på toppen av et av fjellene som lå rundt byen vi bodde i. Vi hadde med oss mat i ryggsekken til pappa, så når vi kom på toppen og sola kom opp koste vi oss med nybakt brød og godt pålegg.

Pappa: Her, ta bilde av min også! Og så tar jeg vekk toppen litt sånn at du kan se den løken.

haha ♥

Samme dagen reiste vi tilbake til Las Americas og spiste på Hard Rock Café. Jeg og Taran fikk paraply-drinker og bestefar syns det var hysterisk morsomt med de flaggene vi fikk på toppeb av burgerne.

Det ble en del kafé besøk i løpet av turen, men det er jo nesten like billig å spise ute som om man handler inn til mat hjemme og her nede er det jo kultur. Føler jeg egentlig bare snakker om mat, men det var veldig mye god mat der nede! Og vi spiste ganske masse.

På onsdagen tok vi bussen inn til Santa Cruz, hovedstaden. Vi gikk litt rundt og så i den nye delen av byen før vi ble sultne og bestemte oss for å skaffe noe lunsj. Vi kjøpte rundstykker, bananer, jordbær, muffins og noe annet smått godt før vi la i vei for å finne en bra plass å sitte for å spise.

Vi endte opp utenfor operaen til Tenerife og satt der og spiste og koste oss! Jeg ble helt avhengig av kaffe der nede for du kan jo få kaffe med varm melk og sukker! Det blir jo nesten sånn jeg lager hjemme bare varm og det var så godt. (vet du kan få det inorge også men da kan du ikke si  "un café con leche, por favor")

De hadde malt masse bilder va kjente fok på steinene nedenfor operaen. Det var veldig kult, men jeg ikke kunne se noen norske kjente musikkere.

Etter maten gikk vi til bake til busstasjonen og fikk satt oss på en sånn turist buss hvor man kunne hoppe av og på som man ville. Det var igrunn veldig kjekt for vi viste ikke helt hvor vi skulle gjøre av oss. Men vi hoppet i hvertfall av i den gamle delen av byen og der var det så nydelig! Søte og koselige gater, mange små søte kaféer og søte butikker. Taran hadde veldig lyst til å få sett noe kunst, så vi beskte ett av kunstmuseene de hadde i byen som både hadde en moderne og en gammel kunst av deling.

Det ble jo selvfølgelig spist mer is og brukt enda mer kart! Så ja, kan godt kalle oss godt norske turister.

Dette er da slik operahuset til Tenerife ser ut, det skal forestille en bølge som bryter, men jeg syns egentlig det ser litt ut som paven på en krabbe men det er nå så.

Vi spiste en god middag på en søt liten resturang i et lite smug før vi tok bussen tilbake til Los Christianos.

Og slik så dagen vi hadde tenkt til å teilbringe på stranden ut! Vi lå der i kanskje to timer før vi bestemte oss for å gjøre noe annet. Rastløse mennesker, ja jeg vet. Klarer ikke bare ligge der og ikke gjøre noe, spessielt ikke hvis det faktisk ikke er noe sol!

Den dagen hadde de et lite marked på promenaden der de solgte alt av kaker til pynteting, så jeg, Taran og beste fikk kjøpt oss hver vår dessert før vi skule ut og spise tapas med resten av gjengen sammen med en del vanner av besta og bestefar.

Det var en kjempekoselig kveld, han ene som var der som hetet Timmo hadde så mye morsomt å si! Jeg klarte ikke la være å le.

Slik så da en typsk frokost ut. Og pappa var veldig stolt av alt pålegget han hadde kjøpt, spessielt seranoskinken. Senere den dagen leide vi sykler og syklet til den byen som ligger bortenfor Las Americas igjen. Det var en veldig koselig tur, sola skinnte og fuglene kvitret, haha, neida men det var i hvertfall veldig gøy :-)

Her var vi masse, haha!

Vi fikk forresten badet her også, vi måtte jo kjøle oss ned etter en lang dag på sykkelen. Merket det i fua dagen etterpå når vi skulle sykle ned til den ene burikken og handle litt til frukost.

Han her har jeg på film og da stod han ikke stille, han snakker med en hund som bjeffet på han og lagde grimaser, men med en gang Taran løftet kameraet var det rett i posisjon.

Inger fikk ikke vert med på den tapasmiddagen vi hadde med besta of bestfar forde hun følte seg litt dårlig, så da ble det tapas denne dagen også! Her hadde de sjokoladefondue på dessertkartet, så da måtte vi bare ha det! Jeg og Taran bestilte også varm kakao, og kelneren sa bare "Dere er virkelig glad i sjokolade" før han gikk..

Den siste dagen skulle vi egentlig ha vært på Teide, men siden det snødde så der oppe ble det steng for alle som skulle opp og vi bestemte oss for å heller ta med oss besta og bestefar på piknkk på standen. Og dere kan bare gjette hvor mange blikk vi fikk av folk som gikk forbi og sa ting som "Åe, det var snart, det skulle vi også gjodt", eller " Hvorfor har ikke vi tenkt på det?" eller "Å, har dere piknikk, nei så koselig". Det var veldig kos, og jeg tror besteforenldrene mine satt pris på det og satt pris på at vi ikke dro dem hele Tenerife rundt, haha.

Når vi var på vei tilbake la vi jo merke til demonstrantene som støttet sine kjære i Venezuela og dette er da utsikten fra blokken til besta og bestefar.

Siste kvleden spiste vi på resturang med bestis og besta, og alt i alt har jeg hatt en kjempefin tur! Så håper jeg dere likte bildene :-)

Les mer i arkivet » Februar 2014 » Januar 2014 » Desember 2013
+ legg meg til som venn
Hei! Jeg heter Anja Karine Bjørnsen, jeg er en 17 år gammel jente fra Drangedal som interreserer med for skyting, trening og å lage mat. Drømmen min er å få oppleve verden. Og dette er mitt liv, upyntet.