Tenerife

Aloha! Her er bildene fra Tenerife turen, vi gjorde s mye morro og det var s gy se hvor glade besta og bestefar ble da vi kom ned for beske dem!

Hotellet vi l p l ikke s langt vekk fra leilighetsblokken til besteforeldrene mine. Vi kunne faktisk se bort til dem fra verandaen! Hotellet var veldig stt, det var vell egentlig mer leiligheter dette ogs, og det var bygget s pent med hvite vegger og rd takstein og trapper som gikk i alle mulige vinkler. Litt snn som p Galtvort :-)

De neste bildene under er fra den frste dagen da vi kom ned, rommet var ikke ferdig vasket ut av s vi bare skiftet og gikk for mte bestefar og besta.

Ja og is da, trofast flgesvenn under hele turen! Vi spiste veldig masse is...

Det du ser over er da utsikten fra verandaen vr, jeg og Taran fikk rom oppe med eget bad og "balkong" s disse er tatt fra toppetasjen.

Frste dagen mtte vi jo ogs skaffe noe mat! Vi bodde jo som sagt i en leilighet der man m fikse mat selv, s besta viste oss en frukt butikk der de pleide kjpe grnnsaker og slikt, og fy sren s masse rart! Vi kom hjem igjen med breposer fylt med frukt og grnnsaker vi egentlig ikke visste helt hva var.

Samme kvelden hadde jo bestefar reservert bord p den paella resturangen, s her fr dere se den kjekke kelneren vr, haha. Litt for gammel for meg kanskje?

Dag to gikk til spise vr frste ordentlige frokost der nede etterfulgt av en joggetur som alle sammen ble med p! Tommel opp pappa (Y) Lunsjen bestod av et kaf besk med csar salat etterfulgt av mer iskrem. Vi hadde bestemt oss dagen i forveien at vi skulle bruke dagen p g til Las Americas og kikke der. Og p vei bort s vi disse flotte kunstverkene:

S flinke!

Den her hadde de laget p stranden "vr" i Los Christianos, men den s vi ikke fr det ble kveld og vi var p vei hjem igjen. Den var vel egentlig den fineste av dem alle, den var enda mer gjennomfrt og hadde kjempemasse detaljer over alt. Vi diskuterte litt over hvordan de lagde disse og konkluderte vell med at de bygget dem og vannet dem og passet p dem om natten. Det gr jo ikke ann bygge et nytt sandslott som dette hver eneste dag...

Den kvelden spiste vi kjttkaker i brun saus og poteter, haha. S mye for reise til spania, norsk mat. Neida, det var kjempegodt! Og bestefar hadde laget egen surkl og greier.

Morningen dag tre jogget vi opp p toppen av et av fjellene som l rundt byen vi bodde i. Vi hadde med oss mat i ryggsekken til pappa, s nr vi kom p toppen og sola kom opp koste vi oss med nybakt brd og godt plegg.

Pappa:Her, ta bilde av min ogs! Og s tar jeg vekk toppen litt snn at du kan se den lken.

haha♥

Samme dagen reiste vi tilbake til Las Americas og spiste p Hard Rock Caf. Jeg og Taran fikk paraply-drinker og bestefar syns det var hysterisk morsomt med de flaggene vi fikk p toppeb av burgerne.

Det ble en del kaf besk i lpet av turen, men det er jo nesten like billig spise ute som om man handler inn til mat hjemme og her nede er det jo kultur. Fler jeg egentlig bare snakker om mat, men det var veldig mye god mat der nede! Og vi spiste ganske masse.

P onsdagen tok vi bussen inn til Santa Cruz, hovedstaden. Vi gikk litt rundt og s i den nye delen av byen fr vi ble sultne og bestemte oss for skaffe noe lunsj. Vi kjpte rundstykker, bananer, jordbr, muffins og noe annet smtt godt fr vi la i vei for finne en bra plass sitte for spise.

Vi endte opp utenfor operaen til Tenerife og satt der og spiste og koste oss! Jeg ble helt avhengig av kaffe der nede for du kan jo f kaffe med varm melk og sukker! Det blir jo nesten snn jeg lager hjemme bare varm og det var s godt. (vet du kan f det inorge ogs men da kan du ikke si "un caf con leche, por favor")

De hadde malt masse bilder va kjente fok p steinene nedenfor operaen. Det var veldig kult, men jeg ikke kunne se noen norske kjente musikkere.

Etter maten gikk vi til bake til busstasjonen og fikk satt oss p en snn turist buss hvor man kunne hoppe av og p som man ville. Det var igrunn veldig kjekt for vi viste ikke helt hvor vi skulle gjre av oss. Men vi hoppet i hvertfall av i den gamle delen av byen og der var det s nydelig! Ste og koselige gater, mange sm ste kafer og ste butikker. Taran hadde veldig lyst til f sett noe kunst, s vi beskte ett av kunstmuseene de hadde i byen som bde hadde en moderne og en gammel kunst av deling.

Det ble jo selvflgelig spist mer is og brukt enda mer kart! S ja, kan godt kalle oss godt norske turister.

Dette er da slik operahuset til Tenerife ser ut, det skal forestille en blge som bryter, men jeg syns egentlig det ser litt ut som paven p en krabbe men det er n s.

Vi spiste en god middag p en st liten resturang i et lite smug fr vi tok bussen tilbake til Los Christianos.

Og slik s dagen vi hadde tenkt til teilbringe p stranden ut! Vi l der i kanskje to timer fr vi bestemte oss for gjre noe annet. Rastlse mennesker, ja jeg vet. Klarer ikke bare ligge der og ikke gjre noe, spessielt ikke hvis det faktisk ikke er noe sol!

Den dagen hadde de et lite marked p promenaden der de solgte alt av kaker til pynteting, s jeg, Taran og beste fikk kjpt oss hver vr dessert fr vi skule ut og spise tapas med resten av gjengen sammen med en del vanner av besta og bestefar.

Det var en kjempekoselig kveld, han ene som var der som hetet Timmo hadde s mye morsomt si! Jeg klarte ikke la vre le.

Slik s da en typsk frokost ut. Og pappa var veldig stolt av alt plegget han hadde kjpt, spessielt seranoskinken. Senere den dagen leide vi sykler og syklet til den byen som ligger bortenfor Las Americas igjen. Det var en veldig koselig tur, sola skinnte og fuglene kvitret, haha, neida men det var i hvertfall veldig gy :-)

Her var vi masse, haha!

Vi fikk forresten badet her ogs, vi mtte jo kjle oss ned etter en lang dag p sykkelen. Merket det i fua dagen etterp nr vi skulle sykle ned til den ene burikken og handle litt til frukost.

Han her har jeg p film og da stod han ikke stille, han snakker med en hund som bjeffet p han og lagde grimaser, men med en gang Taran lftet kameraet var det rett i posisjon.

Inger fikk ikke vert med p den tapasmiddagen vi hadde med besta of bestfar forde hun flte seg litt drlig, s da ble det tapas denne dagen ogs! Her hadde de sjokoladefondue p dessertkartet, s da mtte vi bare ha det! Jeg og Taran bestilte ogs varm kakao, og kelneren sa bare "Dere er virkelig glad i sjokolade" fr han gikk..

Den siste dagen skulle vi egentlig ha vrt p Teide, men siden det sndde s der oppe ble det steng for alle som skulle opp og vi bestemte oss for heller ta med oss besta og bestefar p piknkk p standen. Og dere kan bare gjette hvor mange blikk vi fikk av folk som gikk forbi og sa ting som "e, det var snart, det skulle vi ogs gjodt", eller " Hvorfor har ikke vi tenkt p det?" eller ", har dere piknikk, nei s koselig". Det var veldig kos, og jeg tror besteforenldrene mine satt pris p det og satt pris p at vi ikke dro dem hele Tenerife rundt, haha.

Nr vi var p vei tilbake la vi jo merke til demonstrantene som stttet sine kjre i Venezuela og dette er da utsikten fra blokken til besta og bestefar.

Siste kvleden spiste vi p resturang med bestis og besta, og alt i alt har jeg hatt en kjempefin tur! S hper jeg dere likte bildene :-)

Les mer i arkivet Februar 2014 Januar 2014 Desember 2013
+ legg meg til som venn
Hei! Jeg heter Anja Karine Bjrnsen, jeg er en 17 r gammel jente fra Drangedal som interreserer med for skyting, trening og lage mat. Drmmen min er f oppleve verden. Og dette er mitt liv, upyntet.